Valdkond |
MATEMAATIKA MINA JA KESKKOND |
Teema |
Hulk ja arv |
Laste vanus |
5 -6a |
Eesmärgid |
Laps:
|
Vahendid |
|
Kirjeldus |
Lapsed istuvad ringis. Ringi keskel kuus alust, millel puuviljad:
Samuti on ringi keskel arvukaardid. Õpetaja räägib, et täna on tore päev, sest sööme puuvilju. Nüüd võib vestelda, miks puuviljade söömine on kasulik. Edasi küsib õpetaja, mis puuviljad aluste peal on ja mitu neid on. Laps valib välja puuvilja, nimetab selle, loendab, mitu on ja paneb õige arvukaardi puuviljade juurde (nt õunte juurde arv 6). Kui kõik puuviljad on loendatud, korjatakse arvukaardid kokku ja pannakse tagasi ringi keskele. Seejärel ütleb õpetaja, et igalt aluselt võiks mõne puuvilja ka ära süüa. Aga mitu? Õpetaja kutsub käpiknuku (nt Klouni) appi ja palub temal täringut veeretada. Täpselt nii mitu puuvilja võibki ära süüa, kui on täppe käpiknuku veeretatud täringul. Õpetaja palub mõnel lapsel nimetada puuvilja. Näiteks Kaspar nimetab õunad. Käpiknukk veeretab täringut (nt 5). Kaspar loendab täringul viis ja eraldab õunte aluselt viis õuna. Kui täringul on rohkem täppe, kui on nimetatud puuvilju, veeretatakse täringut uuesti. Nii tehakse kõikide puuviljadega. Seejärel ütleb õpetaja, et käpiknukk (Kloun) oli meile suureks abimeheks ja nüüd teame, mitu puuvilja igalt aluselt võime ära süüa. Aga me peaksime käpiknukule (Klounile) ka puuvilju pakkuma. Anname talle need, mis jäid igale alusele. Õpetaja soovib teada, mitu puuvilja jäi igale alusele. Selleks nimetab ta puuvilja ja palub lapsel asetada õige arvukaardi õigele alusele. Tegevuse lõpus süüakse üheskoos puuvilju. |